در پی گلایه برخی از مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه درباره عدم اطلاعرسانی بستههای تشویقی اینترنتی و کاهش شارژ برای مشترکان اعتباری، رگولاتوری از الزام اپراتورها به اطلاع رسانی خبر داد.معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پی گلایه برخی از مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه درباره عدم اطلاعرسانی بستههای تشویقی اینترنتی و کاهش شارژ برای مشترکان اعتباری گفت: براساس مفاد موافقتنامه پروانه اعطا شده به شرکت خدماتی ارتباطی ایرانسل، اطلاعات مربوط به نحوه خرید، فعالسازی و استعلام مانده حساب طرحهای تشویقی و بستههای تخفیفی اینترنت از طریق پورتال رسمی این شرکت به مشترکین اطلاعرسانی می شود.
غلامرضا داداشزاده افزود: در حال حاضر شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل برای اطلاع مشترکان از وضعیت بستههای اینترنتی خریداری شده، شامل میزان اعتبار حجمی یا زمانی بسته، از دو روش پیامک و کد دستوری (USSD) استفاده می کند.وی در تشریح روش پیامکی اطلاع از وضعیت بستههای اینترنتی عنوان کرد: در این روش برای مشترکان اعتباری، در دو مرحله پیامکی با محتوای رو به اتمام بودن زمان یا حجم بسته ارسال می شود و برای مشترکان دائمی نیز پس از اتمام اعتبار با ارسال پیامکی، آغاز مصرف اینترنت آزاد اطلاعرسانی می شود و هر دو این پیامکها بدون سرشماره و با عنوان Irancell ارسال می شوند.
داداشزاده افزود: در روش کد دستوری USSD، مشترکان سیمکارت دائمی و اعتباری می توانند با وارد کردن کد دستوری #۴*۱*۵۵۵* از میزان اعتبار زمانی و حجمی بستههای اینترنتی خود مطلع شوند.به گزارش مهر، اوایل اردیبهشت ماه معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در گفتگو با مهر، از پیگیری برای تدوین دستورالعملی جدید در بخش اینترنت موبایل خبر داده بود که براساس آن اپراتورها ملزم خواهند شد مصرف دیتای آزاد و پایان بسته اینترنت مشترکان را اعلام کنند.
نظرات کاربران