شبکه اجتماعی Flixster سال ۲۰۰۷ میلادی توسط دو مهندس جوان در کالیفرنیا راهاندازی شد و هماکنون با ۷۵ کارمند، خدمات خود را در اختیار کاربران سراسر جهان قرار میدهد.بهطور یقین بسیاری از اعضای شبکههای اجتماعی جزو هواداران فیلمهای سینمایی هستند و گروهی از کارشناسان آمریکایی برای پاسخ دادن به نیاز این گروه از افراد، شبکه اجتماعی اختصاصی خود را با نام Flixster راهاندازی کردهاند. این شبکه اجتماعی به اعضای خود امکان میدهد خلاصه فیلمهای سینمایی یا همان تریلرها را مشاهده کنند و اطلاعات کاملی در مورد آخرین فیلمهای ارایهشده در سراسر جهان داشته باشند. شبکه اجتماعی Flixster سال ۲۰۰۷ میلادی توسط دو مهندس جوان در کالیفرنیا راهاندازی شد و هماکنون با ۷۵ کارمند، خدمات خود را در اختیار کاربران سراسر جهان قرار میدهد. این پلتفرم از سال ۲۰۱۰ میلادی بهعنوان بخشی از سایت Rotten Tomatoes به فعالیتهای خود ادامه داد و سرانجام استودیو فیلمسازی برادران وارنر در سال ۲۰۱۱ تمام مجموعه یادشده را بهصورت یکجا خریداری کرد. شبکه اجتماعی Flixster ابزار کاربردی ویژهای در اختیار دارد که روی انواع دستگاههای موبایلی مورد استفاده قرار میگیرد و علاوه بر ایجاد بستر لازم برای برقراری ارتباط میان کاربران، خدمات اختصاصی در حوزه تئاتر و سینما ارایه میدهد که از جمله آنها میتوان به امتیازدهی برای فیلمها، عرضه آخرین نقد و بررسیها، انتشار نظر مخاطبان، خرید بلیت و … اشاره کرد.
تمامی خدمات این شبکه اجتماعی بهصورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد و این امکان برای کاربران ایجاد شده تا اگر به صورت همزمان عضو دیگر شبکههای اجتماعی هستند، بتوانند مطالب مورد نظر خود را بین دو پلتفرم رد و بدل کنند و البته با دوستان خود از روی هر شبکه اجتماعی در ارتباط باشند. این شبکه اجتماعی بهگونهای ساخته شده است که بر اساس سلیقه کاربران برای مشاهده ژانرهای مختلف فیلم، دیگر افراد را برای دوستی و برقراری ارتباط پیشنهاد میکند. این اتفاق در حالی میافتد که هر یک از کاربران میتوانند به فیلمهای سینمایی که مشاهده کردهاند امتیاز بدهند و بر این اساس، برقراری ارتباط با کاربرانی که نظرات مشابه داشته باشند به هر فرد پیشنهاد میشود.
بهطور کلی گفته میشود Flixster برای هر کس که به فیلم علاقه دارد بسیار مناسب است. در این شبکه اجتماعی کاربران میتوانند نقدهای منتشر شده از سوی بزرگترین منتقدان جهانی را در مورد هر فیلم دریافت کنند، نظر کاربران مختلف را بخوانند، تمام اطلاعات مربوط به فیلم را در اختیار بگیرند و حتی در مورد فیلم مورد علاقه آنها در آزمونهای اینترنتی کوچک شرکت کنند.
مرکز امتیازدهی الکسا در سال ۲۰۰۷ میلادی یعنی چند ماه پس از راهاندازی Flixster اعلام کرد تعداد بازدیدهای ماهانه از این سایت اینترنتی به ۲۰ میلیون نفر در هر روز رسیده است و در سال ۲۰۰۸ میلادی هم گفته شد روزانه ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به این شبکه اجتماعی سر میزنند، اما الکسا از سال ۲۰۰۸ به بعد هیچگونه آماری در این زمینه منتشر نکرد. در مقابل مرکز Web Trends در یک بررسی جدید اعلام کرد از میان تمام شبکههای اجتماعی که بهصورت اختصاصی خدمات خود را در زمینه فیلمسازی ارایه میدهند، Flixster بیشترین محبوبیت را دارد و همچنان بر تعداد کاربران آن افزوده میشود.
نظرات کاربران