۰

دیتو، گجت پوشیدنی ساده، ارزان و کاربردی

بازدید 1119

fb69ff54255228ede6cd2a42bd3808d2_XL

اکثر گجت‌های پوشیدنی مکمل تلفن‌های هوشمند هستند و به تنهایی فاقد کاربرد بوده و برخی از امکانات محدود شده‌ی تلفن‌های هوشمند را بر روی مچ دست ارائه می‌کنند. این مشخصات، ابزار‌های پوشیدنی را به یک محصول درجه دو تبدیل می‌کند. دیتو (Ditto) ابزار پوشیدنی است که فاقد دکمه، صفحه نمایش و چراغ است و فقط ۸ گرم وزن دارد و تمام کاری که انجام می‌دهد، محدود به اطلاع رسانی خبر یا اتفاقی مهم از طریق ویبره است.

 ابزار‌های پوشیدنی پنجره‌ی جدیدی را به روی دنیای فناوری، به عنوان نسل بعدی گجت‌ها باز کرده‌اند. هر روزه شاهد عرضه‌ی ساعت‌ و دست بند‌های سلامتی از سوی شرکت‌های بزرگ و کوچک حوزه فناوری هستیم. ولی در این صنعت نوپا، هنوز شاهد محصول انقلابی که جواب گوی نیاز‌ مصرف کننده‌ها باشد، نبوده‌ایم.

دیتو یک ابزار پوشیدنی بسیار ساده است که نه دکمه‌ای دارد و نه نمایشگر و چراغی! این گجت سبک می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

باب اُلدُروت (Bob Olodort) قبل از آن که آیفون صنعت موبایل را زیر و رو کند، سال‌ها به عنوان طراح مشاور در شرکت سامسونگ مشغول به کار بوده است.

باب چهار بار در سال به مرکز اصلی سامسونگ در کره جنوبی می‌رفت تا از طرح‌های ظریف و خلاقانه خود که برای تلفن‌های موبایل طراحی کرده بود، پرده برداری کند. هر کدام از طرح‌های باب به صورت خاصی بهینه‌سازی شده بودند، تا بتوانند یک سری مشخصات ایده‌آل برای قشر خاصی از مشتری‌ها ارائه کنند. طرح‌های موبایل باب، نماد سادگی و ظرافت بودند، اما وقتی که سامسونگ وارد ماجرا می‌شد، به قول باب:

راه و روش سامسونگ، نابود کردن محصول با اضافه کردن همه چیز به آن بود. در ابتدا تعدادی از مدیران مهندسی، هر کدام قابلیت‌ها و ویژگی‌های دلخواه خود را اضافه می‌کردند و بعد سرویس دهنده‌های مخابراتی مرتبط با سامسونگ، خواستار اضافه شدن ویژگی‌های جدیدی به گوشی می‌شدند. این مسئله باعث به وجود آمدن موبایلی پیچیده با ویژگی‌های زائد بود. این دقیقاً بر عکس استراتژی اپل است که فردی به نام استیو جابز به همه چیز نه می‌گفت.

بعد از مدتی، باب که از استراتژی سامسونگ در مورد طراحی موبایل خسته شده بود، این کمپانی را ترک کرد و شرکت خودش را تأسیس کرد تا محصولات مورد علاقه‌ی خودش را طراحی کند. این شرکت (Simple Matters)، آماده‌ی ارائه اولین محصولش به نام دیتو (Ditto) است. دیتو خیلی ساده‌تر از محصولات اپل است که جابز به طراحی آنها کمک کرده‌ بود.

دیتو فاقد دکمه، صفحه نمایش و چراغ است. و مانند بقیه ابزار‌های پوشیدنی دارای نام و نشان و هویت خاصی نیست. ۸ گرم وزن (۶ گرم اگر گیره‌ی آن را جدا کنید و مستقیماً داخل جیبتان قرار دهید) دارد. از طریق بلوتوث به تلفن همراه وصل می‌شود و دارای یک موتور قوی ویبره است. این گجت ۲۹ دلاری،‌ یک دستگاهِ ویبره‌ی قابل حملِ برای اطلاع‌رسانی راه دور برای تلفن موبایل است. با استفاده از یک برنامه، در iOS و در Android, می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها و امور ضروری خود را انتخاب و اولویت‌بندی کنید. برای مثال،‌ دریافت ایمیل از مدیر عامل شرکت یا دریافت تماس از پرستار بچه در طول روز.

وقتی یکی از این امور ضروری اتفاق می‌افتد، دیتو ویبره می‌زند. و این اطلاع‌رسانی به معنی با خبر شدن از شخص یا رویدادی است که از اهمیت بالایی برای شما برخوردار است. دیتو این قابلیت را به شما می‌دهد که برای رویداد‌‌های مختلف، از الگو‌های لرزشی متفوتی استفاده کنید. به عنوان مثال، سه لرزش کوتاه برای دریافت تماس از پرستار بچه، یا یک لرزش کوتاه برای دریافت تماس از دوست صمیمی.

اگر گوشی موبایل خود را در یک مکان (خانه یا رستوران) جا بگذارید، دیتو از طریق لرزش به شما اطلاع می‌دهد. این سیستم ساده و منسجم دیتو با بلوتوث کار می‌کند. و زمانی که اتصال بلوتوث با تلفن همراه شما قطع می‌شود، به معنی خارج شدن گوشی از این محدوده (۱۵ تا ۱۰۰ متر بر اساس موقعیت محلی) است و دیتو به شما هشدار می‌دهد. انرژی مورد نیاز دیتو از طریق باتری ساعت معمولی تأمین می‌شود که قابل تعویض بوده و ۴ تا ۶ ماه دوام می‌آورد. دیتو کاملاً ضد آب است، پس می‌توان با آن دوش گرفت، شنا کرد یا به صورت اتفاقی آن را داخل ماشین لباس‌شویی انداخت!

احتمالاً اولین مشتریان دیتو خانم‌ها هستند که معمولاً گوشی‌های خود را در داخل کیف شخصیشان گذاشته و امکان شنیدن زنگ تماس‌ و و پیام‌ها را کمتر دارند. همچنین این گجت یک ابزار کاربردی برای مردانی است که شلوار ضخیم یا گشاد به پا دارند، یا افراد فراموش‌کاری همانند من که موبایل خود را زیاد جا می‌گذارند، یا افرادی که همیشه گوشی خود را بر روی حالت سایلنت قرار می‌دهند.

شرکت Simple Matters در حال جمع آوری بودجه ۱۰۰،۰۰۰ دلاری از طریق سایت Kickstarter برای دیتو است که هم‌اکنون سرمایه جمع شده از این رقم فراتر رفته است، اما باب اعتقاد زیادی به جمع‌آوری بودجه از طریق کیک‌استارتر ندارد و فقط به خاطر برد تبلیغاتی آن، دیتو را در کیک‌استارتر قرار داده است. شرکتش بدون در نظر گرفتن روند جمع آوری بوجه‌ی کیک‌استارتر، دیتو را در سال ۲۰۱۵ تولید و به بازار عرضه می‌کند.

Bob-Olodort1

باب خلاقیت‌ بالایی در دوران حرفه‌ای شغلی خود داشته است. به عنوان مثال، او خالق صفحه کلید تاشو برای شرکت پالم در سال ۲۰۰۰ بود، که طرح او بسیار مورد تحسین عموم قرار گرفت.شرکت Simple Matters با سرمایه یک میلیون دلاری سرمایه گذاران خصوصی تأسیس شد. ۱۰ نفر در شرکت مشغول به کار هستند، علاوه بر آن چندین مهندس قراردادی از دره سیلیکون و نقاط دیگر به شرکت پیوسته‌اند. دیتو توسط تولیدکننده‌های چینی ساخته خواهد شد. اما مقر اصلی این شرکت در سانتا مونیکای کالیفرنیا است.بر اساس گفته‌های باب، هدف اصلی این پروژه، تولید دستگاهی بسیار ساده و ارزان است که برای استفاده از آن نیازی به سوزاندن هیچ فسفری از سلول‌های مغزی نیست.

باب می‌گوید:

من عینکی مانند گوگل گلاس به چشم نمی‌زنم. من هر ۵ دقیقه مچم را بالا نمی‌آورم تا نگاه به ساعت هوشمندم بیندازم. من حرفه‌ای هستم. ولی من می‌خواهم از اتفاقاتی که روی تلفنم می‌افتد به نحوی آگاه شوم.

این اتفاق با دیتو امکان پذیر است.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.