در مرداد ماه امسال بازدید از فروشگاههای اینستاگرامی ۳۵ درصد کاهش داشته و فروش آنها تا ۵۰ درصد کاهش را تجربه کرده است.پادرو با اعلام اینکه اختلالات اینترنتی در مردادماه امسال تاثیر قابل توجهی بر کاهش فروش فروشگاههای اینستاگرامی گذاشته، از کاهش بازدید ۳۵ درصدی و کاهش فروش تا ۵۰ درصدی این فروشگاهها خبر داده است.
کاهش کیفیت و سرعت اینترنت و از سویی دیگر اختلالاتی که در این حوزه ایجاد شد به طور قطع بر کاهش فروش اینستاگرامی اثرگذار بوده است. اما قرار دادن این تحلیل پادرو، کنار کاهش قدرت خرید مردم و افزایش تورم پازل چرایی کاهش فروش اینترنتی را کامل خواهد کرد.
محصولاتی که در فروشگاههای اینترنتی و به ویژه در جایی مثل اینستاگرام به فروش میرسند کمتر درگروه کالاهای اساسی و ضروری قرار میگیرند. باید گفت در شرایطی که مشکلات معیشتی و آسیبهای اقتصادی حاصل از تورم سفره خانوادهها را کوچکتر میکند، حذف خریدهای غیرضروری در اولین فرصت شکل میگیرد.
اما مقایسه بازدید از این فروشگاهها با یک ماه قبل، احتمالا ارتباط قابل توجهی با مشکلات معیشتی نخواهد داشت و میتوان ادعا کرد این موضوع به طور مستقیم حاصل کاهش امکان دسترسی به اینستاگرام است.
کاهش ۳۵ درصدی بازدید از فروشگاههای اینستاگرامی
پادرو در بخش دیگری از توضیحات خود اعلام کرده با بررسی تک به تک ۱۰ فروشگاه برتر در تیرماه و مقایسه بازدید همان فروشگاهها در مردادماه، بازدید آنها تا ۳۵ درصد کاهش یافته است. نکته قابل توجه این است که این کاهش علیرغم افزایش فعالیتهای بازاریابی این فروشگاهها از ابتدای مرداد همزمان با شروع اختلالات اینترنت بوده است.
پادرو اعلام کرده در تیرماه حدود ۳۰ هزار فروشگاه اینستاگرامی از خدمات پادروشاپ استفاده میکردند که این رقم در مرداد ماه به بیش از ۳۶ هزار فروشگاه افزایش یافته است. در حال حاضر هم ۴۰۰ هزار فروشگاه فعال ایرانی در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند و معیشتشان از طریق این پلتفرم تامین میشود.
حالا با توجه به افزایش قابل توجه مشکلات معیشتی و در شرایطی که کسبوکارهای کوچک پنجره فروش محصول خود را در اینستاگرام ساخته و ایجاد کردهاند؛ کاهش امکان دسترسی به این پلتفرم زنگ خطری جدی است. این زنگ خطر نه تنها برای حوزه فروش آنلاین که در مسیر تکنولوژی توسعه یافته جدی است، بلکه منجر به افزایش چالشهای معیشتی نیز خواهد شد.
نظرات کاربران