تاکسییاب رسمی تاکسیرانی تهران با نام «کالسنتر» تا پایان بهار به پایتخت نشینان خدمات ارائه میدهد. سامانهی «کالسنتر» قرار است به صورت اپلیکیشن موبایل امکان ارائهی سرویس نزدیکترین تاکسی به شهروندان را فراهم کند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از راهاندازی سامانهی تاکسییاب «کال سنتر» در تاکسیرانی پایتخت اطلاع داد که قرار است تا پایان بهار به شهروندان تهران معرفی شود.
میثم مظفر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد: «به دنبال آن هستیم که عرضه و تقاضای سفر را به صورت سیستماتیک و هوشمند در شهر تهران و در ناوگان تاکسیرانی مدیریت کنیم. «کالسنتر» تاکسیرانی از طریق اپلیکیشن موبایل فعالیت میکند تا بتوانیم نزدیکترین تاکسی را به مسافری که تقاضای تاکسی دارد وصل کنیم. به این ترتیب سعی میکنیم عرضه و تقاضای سفر را به صورت هوشمند مدیریت کنیم.»
مظفر اضافه کرد: «در همه جای دنیا اپلیکیشنهایی در بخش تاکسیرانی وجود دارد که چنین کاری را انجام میدهد. ما نیز برای طراحی «کالسنتر» پایتخت، سامانهها و اپلیکیشنهای تاکسیرانی ۷ کشور را مطالعه کردهایم. این مطالعات یک سال و نیم طول کشید تا در پایان سال ۹۴ موفق به برگزاری مناقصهی «کالسنتر» شویم و امیدواریم این پروژه در خرداد ۹۵ اجرایی شود.»
به گفتهی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران، کالسنتر شامل اپیلیکیشن موبایلی میشود که در سیستمهای سختافزاری و موبایل رانندگان تاکسی تلفنی و گردشی نصب شده و خودشان در حقیقت میتوانند مسافران را شناسایی و جذب کنند. از طرف دیگر مسافر نیز میتواند رانندهی تاکسی، پلاک راننده، اسم راننده، موقعیت جغرافیایی و فاصلهی تاکسی را تا محل حضور خود به صورت آنلاین و روی صفحهی تلفن همراه خود مشاهده کند.
مظفر از بخش تماس تلفنی به عنوان مرحلهی دوم راهاندازی «کالسنتر» یاد کرد و افزود: «براین اساس افراد پاسخگو در سامانهی «کالسنتر» به صورت شبانهروزی نسبت به پاسخدهی فراخوان تاکسی اقدام میکنند؛ به گونهای که شهروندان نیاز به تاکسی دربستی داشته باشند، میتوانند به صورت شبانهروزی با «کالسنتر» تاکسیرانی شهر تهران تماس گیرند و افراد پاسخگو با توجه به موقعیت فرد تماسگیرنده، نزدیکترین تاکسی را به صورت آنلاین مشاهده و به فرد تماسگیرنده ارتباط دهند.»
پیش از این برنامهی تاکسییاب یا اسنپ با الگو گرفتن از اپلیکیشن جهانی uber به سرویسدهی تاکسی دربستی برای مسافران اقدام کرده بود.
نظرات کاربران