طبق این مقررات جدید دارندگان پروانه موظفند که «سامانه تشخیص تماسهای محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته» را راهاندازی و از راهیابی این گونه تماسها در شبکه خود ممانعت کنند.در این مصوبه محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی اینطور تعریف شده است: محتوای صوتی که توسط مشترک یک دارنده پروانه به صورت خودکار یا غیرخودکار با هدف تبلیغ یک محصول به مشترکین همان دارنده پروانه با دیگر دارندگان پروانه ارسال می شود.
این مصوبه ۲۸ مرداد امسال در دو ماده به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رسید و از تاریخ ابلاغ لازمالاجرا است.
یش از این در شهریور ۱۴۰۲، عیسی زارعپور، وزیر پیشین ارتباطات با انتقاد از تماسهای تبلیغاتی گفته بود: «تماس تبلیغاتی تخلف است و بنده دستور دادهام که حتماً برخورد شود و جریمه شوند و فوراً قطع بکنند. کسی حق ندارد به حریم خصوصی مردم ورود پیدا کند، مردم در ساعات مختلف شبانهروز استراحت میکنند و همان موقع گوشی آنها زنگ میخورد و بهعبارتی تماسهای تلفنی تبلیغاتی مردم را آزار میدهد؛ این غیرقانونی است و حتماً برخورد خواهد شد.»
تصویب این مقررات پس از گلایههای فراوان از تماسهای تبلیغاتی در حالی است که ارسال انبوه پیامکهای تبلیغاتی همچنان باعث آزار بسیاری از مشترکان است.
نظرات کاربران