۰

رگولاتوری: اینترنت مشکلی ندارد

بازدید 1285

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از بهبود وضعیت شاخص‌های کیفی اینترنت کشور خبر داد. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کاربران همچنان از سرعت اینترنت خود راضی انتقاد می‌کنند.، از أواخر تابستان امسال بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از اختلال و کندی اینترنت همراه و ثابت خود در برخی نقاط انتقاد‌هایی را مطرح می‌کردند. به دنبال افزایش شکایت کاربران از وضعیت اینترنت کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به رگولاتوری، زیرساخت و شرکت‌های اینترنتی دستور داد تا وضعیت اینترنت را بررسی کنند. حالا تقریبا یک ماه از این دستور گذشته و رگولاتوری اعلام می‌کند که شبکه اینترنت در حالت نرمال خود است. پیش از این دستور، زومیت در پیگیری‌های خود اخباری منتشر کرد مبنی بر اینکه کاهش پهنای باند در دوماه گذشته و همچنین بستن پروتکل‌های مربوط به فیلتر‌شکن‌ها عامل کندی اینترنت بوده است. اما حالا رگولاتوری می‌گوید مشکل را حل کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی، معاون پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به تشکیل کمیته ویژه با حضور مدیران رگولاتوری، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای ثابت و سیار به دستور وزیر ارتباطات برای بررسی و حل وضعیت کندی اینترنت در برخی نقاط کشور اعلام کرده که این مشکل با افزایش پهنای باند بین‌الملل در شرکت ارتباطات زیرساخت و افزایش ظرفیت لینک‌های داخلی به‌ویژه در لایه مخابرات در اپراتورها باعث شده تا در حال حاضر کیفیت شبکه اینترنت در حالت نرمال قرار دارد.

حقی افزایش استفاده از بستر سامانه‌های آموزشی هم‌زمان با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی را دلیل عمده افزایش ترافیک شبکه و کندی اینترنت کشور اعلام کرد گفت:

به‌طور معمول ترافیک شبکه افزایش دارد اما با آغاز سال تحصیلی حجم استفاده از اینترنت افزایش قابل توجهی داشت و این باعث شد کیفیت اینترنت به‌ویژه در شاخص pocket lost (بسته‌های گمشده) افت کند.

وی تأکید کرد:

در کنار اقدامات رگولاتوری، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای ارتباطی برای افزایش ظرفیت داخلی و پهنای باند بین‌الملل، به دلیل تغییر زمانبندی کلاسهای مدارس و مراکز آموزش عالی و پراکندگی آن در ساعات صبح و بعدازظهر، ساعتهای اوج مصرف در طول شبانه‌روز تغییر کرده و در پی آن کیفیت شبکه نیز بهتر شده است.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام می‌کند که فرایند پایش کیفیت در شبکه دیتای کشور، امری مستمر است و به‌طور مرتب در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد تا مردم از خدمات با کیفیت در این حوزه بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.