اگر قصد عزیمت به ژاپن را دارید توصیه می کنیم که این مطلب را حتما بخوانید چراکه قرار است در جولای امسال (تیرماه ۱۳۹۴) هتلی بسیار پیشرفته به نام هن-نا (Henn-na) در این کشور افتتاح شود که ۱۰ خدمه ربات دارد و از این تعداد سه تای آنها چند زبانه هستند.
شرکت سازنده این ربات ها به نام کوکورو آنها را «اکتروید» می نامد و آنطور که مدیران هتل گفته اند قرار است که از این خدمه در بخش پذیرش هتل استفاده شود.نکته جالب توجه در مورد اکترویدها این است که توانایی برقراری ارتباط چشمی را هم دارند و حتی قادرند که به زبان اندام واکنش نشان دهند که این مسأله درک خواسته های میهمانان و فرایند برقراری ارتباط را برایشان ساده تر خواهد کرد.
پس از تکمیل فرایند پذیرش و پر کردن فرم های مورد نیاز، یک ربات صنعتی بار و بنه شما را برداشته و به سمت اتاق تان خواهد برد.باقی ربات های به خدمت گرفته شده در این هتل نیز انجام امور دیگری چون درست کردن قهوه، مرتب کردن اتاق یا تحویل لباس ها به خشکشویی را بر عهده دارند.
اما همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد، هتل مورد بحث از لحاظ به کار گیری فناوری بسیار پیشرفته است. برای نمونه درب اتاق های آن به نوعی فناوری تشخیص چهره مجهز شده اند و تنها پس از شناسایی میهمان باز خواهند شد.
علاوه بر این، سیستم دیگری نیز در داخل اتاق های آن تعبیه شده که حرارت بدن را تشخیص داده و مطابق با آن، دمای اتاق را تنظیم می کند. میهمانان این هتل همچنین می توانند با استفاده از تبلت هایی که برایشان در نظر گرفته شده درخواست دریافت سرویس نمایند.
در هتل هن-نا (هن به معنای «عجیب» یا «تغییر» است) از انرژی خورشیدی و دیگر روش های صرفه جویانه در مصرف انرژی بهره گرفته شده تا هزینه ها، هم برای هتل و هم میهمانان آن پایین بیاید.گفتنی است که هن-نا در منطقه Huis Ten Bosch قرار دارد که در واقع پارکی شبیه به کشور هلند است. همچنین بنای آن تنها ۷۲ اتاق دارد و به همین دلیل آنها که علاقمند به اقامت در هن -نا (به خصوص در زمان تعطیلات هستند) باید کمی زودتر از هتل های معمولی اتاق خود را رزرو نمایند.
قیمت اتاق های یک تخته این هتل از ۶۰ دلار شروع می شود و بالاترین مبلغ نیز برای اتاق های سه تخته دریافت می گردد که رقمی برابر با ۱۵۳ دلار است.
در سال ۲۰۱۶، فاز دوم پروژه ساخت این هتل به اتمام خواهد رسید و آنطور که مدیران آن وعده داده اند ۷۲ اتاق دیگر هم به سازه آن افزوده می شود که به احتمال زیاد خدمه رباتی اش بیشتر خواهند بود.
جالب است بدانید برای آنها که دوست ندارند با ربات ها تعامل داشته باشند نیز تدابیری اندیشیده شده و علاوه بر این ۱۰ ربات، ۱۰ نیروی انسانی هم در آن خدمت خواهند کرد.
توسعه دهندگان این ربات ها ابراز امیدواری کرده اند که در آینده این خدمه غیر انسانی بتوانند ۹۰ درصد از امور روزانه هتل را به انجام برسانند و به علاوه در نظر دارند که ۱۰۰۰ هتل دیگر مانند این را در سراسر دنیا تأسیس نمایند.
نظرات کاربران