۰

ترافیک خارج را گران می‌کنیم تا کاربر سراغ محتوای داخلی برود

بازدید 1238

ابوالحسن فیروزآبادی گفت: در سال ۹۵ سعی خواهیم کرد حوزه‌های دیگر این شورا به عنوان نقطه کانونی فضای مجازی کشور مورد توجه قرار گیرد که این ماموریت هم بیشتر توسط مرکز ملی فضای مجازی هدایت خواهد شد.

1834639

به گزارش مهر، فیروزآبادی مهم‌ترین اقدام را در حوزه‌های رصد و هماهنگی فضای مجازی عنوان کرد و ادامه داد: در بعضی از حوزه‌ها نیاز به هماهنگی بین واحدهای مختلف دولت و حکومت است که باید این هماهنگی انجام شود.

فیروزآبادی گفت: همچنین در حوزه رصد فضای مجازی، باید بتوانیم اطلاعات دقیق‌تر و به روزتری را براساس شاخص‌هایی که تعیین می‌کنیم با فوریت در مرکز ملی فضای مجازی داشته باشیم و در اختیار اعضای شورا قرار دهیم.

وی افزود: بنابراین تلاش خواهیم کرد در این دو حوزه پررنگ‌تر فعالیت کنیم و همچنین مصوباتی که فکر می‌کنیم فوریت دارد در رابطه با الزامات شبکه ملی اطلاعات، پیوست فرهنگی و نظام رگولاتوری (نظام جامع مقرراتی) خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی به اهمیت تولید محتوا در حوزه فرهنگ فضای مجازی و نیز رویکرد توسعه اقتصادی در فضای مجازی پرداخت و ادامه داد: مرکز ملی فضای مجازی از تاکید بر اهمیت تولید محتوا در حوزه فرهنگی فضای مجازی دست بر نداشته است و همچنان این موضوع در راس نکات مورد توجه خود دارد.

وی گفت: اما ما معتقد هستیم اگر مدل توسعه اقتصادی برای فضای مجازی داشته باشیم در حقیقت به تولید محتوا در حوزه فرهنگ فضای مجازی کمک کردیم.

قیمت ترافیک اینترنت داخل و خارج باید متفاوت باشد
وی افزود: به طور مثال ما در رابطه با قیمت‌گذاری تعرفه نظرمان این است که باید نظام تعرفه‌گذاری برای ترافیک اینترنت داخل و خارج از کشور در فضای مجازی متفاوت باشد و زمانی که هر دو یک قیمت داشته باشند، چه دلیلی دارد کاربر داخلی از خدمات و محتوای داخل کشور استفاده کند.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی گفت: در واقع سیستم‌هایی که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند در حوزه ارائه محتوا، پایداری و کیفیت، معمولا ارائه خدمات بهتری از شبکه‌های داخل کشور دارند و طبیعی است که اگر بنا باشد هزینه ترافیک یک قیمت داشته باشد از سرویس خارجی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: یعنی برای ایمیل اگر هزینه استفاده از ایمیل خارج و داخل کشور مساوی باشد دلیلی وجود ندارد که کاربر از خدمات ایمیل داخلی استفاده کند و همین‌طور در حوزه فیلم و محتواهای چند رسانه‌ای؛ بنابراین ما باید ابتدا اقتصاد فضای مجازی را در حوزه‌های خدمات، اطلاع‌رسانی و تولید محتوا ساماندهی کنیم.

فیروزآبادی گفت: به دنبال آن با بزرگ شدن اندازه اقتصادی فضای مجازی، شاهد آن خواهیم بود که متناسب با آن تولید محتوا خواهیم داشت. منتهی در حوزه فرهنگ یکسری باید و نبایدها وجود دارد که اینها باید توسط ارگان های فرهنگی کشور هدایت شود.

اولویت‌بندی طرح‌های قابل ارائه به شورای عالی فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد اولویت طرح‌های مدنظر برای تصویب در شورا در سال ۹۵ با اشاره به ۳۰ طرح در دستور کار، گفت: به تدریج ۳۰ طرحی که در مرکز ملی فضای مجازی در حال تدوین است، باتوجه به آماده شدن طرح‌ها و اگر بحث اضطراری وجود نداشته باشد، در نوبت موضوعات مورد بررسی در شورای‌عالی فضای مجازی قرار می‌گیرند.وی افزود: در رابطه با مسایلی هم که مسایل روز است، آنها را خارج از نوبت در شورای‌عالی فضای مجازی بررسی می‌کنیم که نمونه آن نیز طرح انتخابات در فضای مجازی بود که در آخرین جلسه این شورا مطرح شد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.