۰

اینستاگرام با ویدیوهای یک ساعتی، یوتیوب را به چالش می‌کشد

بازدید 1857

به‌زودی قرار است اینستاگرام با افزودن قابلیت آپلود ویدیوهای یک ساعتی، به رقیب قدرتمند یوتیوب تبدیل شود.اینستاگرام یک اپلیکیشن اشتراک‌گذاری تصاویر است که اکنون ماهانه بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. این اپلیکیشن ابتدا عکس-محور بود؛ اما اجازه‌ی آپلود و اشتراک‌گذاری ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای نیز به کاربران می‌داد. پس از افزوده شدن این قابلیت، فیسبوک به‌عنوان مالک اینستاگرام اعلام کرد که احتمالاً ظرف چند سال، محتوای ویدیویی اینستاگرام رشد چشمگیری خواهد داشت و ما نیز شاهد وقوع این اتفاق بودیم. در حال حاضر اینستاگرام به کاربران اجازه‌ی آپلود ویدیوهای ۶۰ ثانیه‌ای می‌دهد و در بخش استوری نیز کاربران می‌توانند ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای به اشتراک بگذارند.

به‌تازگی گزارشی از سوی The Wall Street Journal منتشر شده که در آن به افزوده شدن یک ویژگی جدید به اینستاگرام اشاره شده است. با توجه به این گزارش، اینستاگرام قرار است که امکان آپلود ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای را فراهم کند. متأسفانه در این گزارش به‌طور دقیق گفته نشده است که این ویژگی چگونه کار خواهد کرد؛ اما آن‌طور که در گزارش آمده است، به‌ نظر می‌رسد که قابلیت آپلود ویدیوهای یک ساعتی در راستای گسترش امکانات بخش استوری خواهد بود. همچنین گفته شده است که ویدیوهای یک ساعتی فقط به شکل عمودی خواهند بود و امکان اشتراک‌گذاری ویدیوهای افقی یک ساعته وجود ندارد. با توجه به اطلاعات ارائه‌شده در این گزارش، فیسبوک اکنون با برخی از مشهورترین تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام، گفت‌وگو می‌کند تا نظر آن‌ها را در این مورد جویا شود.

هنوز مشخص نیست که این ویژگی از چه زمانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ اما شاید بتوان گفت که به یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های اینستاگرام تبدیل می‌شود. اینستاگرام در حال حاضر روی ویدیوهای کوتاه و تصاویر تمرکز دارد؛ اما با افزوده شده قابلیت اشتراک‌گذاری ویدیوهای یک ساعتی، ماهیت اپلیکیشن نیز به‌نوعی تغییر خواهد کرد. این قابلیت علاوه بر جذب مخاطب بیشتر، می‌تواند باعث رشد تبلیغات شود و درآمد فیسبوک از این طریق افزایش یابد؛ زیرا در ویدیوهای یک ساعتی، می‌توان تبلیغات طولانی‌تری قرار داد. این قابلیت باعث می‌شود که فیسبوک بتواند پایه‌های امپراتوری یوتیوب را در زمینه‌ی محتوای ویدیویی به لرزه درآورد.

اینستاگرام همانند یوتیوب، کاربران تأثیرگذاری دارد که هر کدام از آن‌ها فالوورهای میلیونی دارند؛ اما در حال حاضر تنها جایی که چنین کاربرانی می‌توانند ویدیوهای زنده طولانی‌مدت را بدون تبلیغات با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند، یوتیوب است. فیسبوک می‌خواهد با یوتیوب رقابت کند تا بتواند از راه تبلیغات نیز درآمد بیشتری کسب کند. با توجه به آماری که هفته‌ی گذشته از سوی مرکز پژوهشی PEW‌ منتشر شد، یوتیوب توانسته است از نظر میزان محبوبیت میان جوانان آمریکایی، از فیسبوک پیشی بگیرد و مقام نخست را کسب کند. این اتفاق قطعاً بر درآمد فیسبوک تأثیر می‌گذارد.

پس از یوتیوب، اینستاگرام دومین سرویس محبوب میان جوانان آمریکایی است و این موضوع برای فیسبوک، به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی حال حاضر جهان، کمی نگران‌کننده است؛ زیرا در سال ۲۰۱۵، فیسبوک از نظر میزان محبوبیت، مقام اول را کسب کرد و حالا جایگاه خود را از دست داده است.

یکی از مقامات اینستاگرام مدتی پیش اعلام کرد روی یک ویژگی جدید کار می‌کنند تا باعث شود کاربران وقت کم‌تری به اینستاگرام اختصاص دهند تا اعتیادآور نباشد. این ویژگی به کاربران نشان می‌دهد که چقدر از وقت خود را به اینستاگرام اختصاص داده‌اند. نکته‌ی جالب توجه این است که خبر ویژگی به اشتراک‌گذاری ویدیوهای یک ساعتی دقیقاً پس از اعلام این گزارش منتشر شده است و این یعنی فیسبوک همچنان نمی‌خواهد کاربران اعتیاد خود به این اپلیکیشن را کنار بگذارند. این شرکت در آینده جزئیات بیشتری در مورد این ویژگی با کاربران در میان می‌گذارد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.