اپل پس از پشت سر گذاشتن یک سال مالی پرسود توانست در جایگاه با ارزشترین برند دنیا قرار گیرد. این گزارش که در روز دو شنبه توسط اینتربرند منتشر شده، نشان میدهد که کوکالا به رتبه سوم و اپل به رتبه اول جدول بهترین برندها تغییر وضعیت دادهاند.اینتربرند زیر نظر گروه Omnicom از سال ۲۰۰۰ در زمینه رتبه بندی برندهای مطرح دنیا فعالیت میکند.اپل نه تنها توانسته جایگاه اول را در لیست ۱۰۰ برند با ارزش دنیا تصاحب کند، بلکه این اولین بار است که کوکاکولا در این لیست اول نیست. این غول تولیدکننده نوشیدنی از همان سال ۲۰۰۰ که اینتربرند رتبه بندی شرکتها را آغاز کرده بود، هر سال در صدر جدول قرار داشت.اپل سال گذشته در رتبه دوم و در سال ۲۰۱۱ در رتبه هشتم جای داشت.
جز فرامپتون، مدیر ارشد اجرایی اینتربرند در این باره گفت:امسال، اپل شاه است! هر سال کمپانیها زندگی ما را تغییر میدهند، این تغییر تنها با محصولات آنها رخ نمیدهد، بلکه صفات و شخصیت آنها است که بیشترین تاثیر را دارد. این دلیلی است که اپل پس از ۱۳ سال پادشاهی کوکاکولا، حال عنوان با ارزش ترین برند دنیا را از آن خود کرده است.در این گزارش ارزش برند اپل چیزی در حدود ۹۸٫۳ میلیارد دلار تخمین زده شده که نسبت به سال ۲۰۱۲ حدود ۲۸ درصد رشد داشته است. کوکاکولا نیز با وجود رشد ۲ درصدی توانسته به ارزش ۷۹٫۲ میلیارد دلار برسد.IBM که در سال ۲۰۱۲ در رتبه سوم لیست باارزشترین برندهای دنیا قرار داشت حالا در رتبه چهارم جای گرفته و سامسونگ و اینتل نیز که به ترتیب در سال ۲۰۱۲ در رتبههای ۸ و ۹ جای داشتند، حالا در سال ۲۰۱۳ جابجا شدهاند.نکته جالب توجه در این لیست، وجود ۶ شرکت فعال در حوزه فناوری در لیست ۱۰ برند با ارزش دنیا است.برای مشاهده لیست کامل ۱۰۰ برند برتر دنیا به وب سایت Interbrand مراجعه کنید.
نظرات کاربران