درحالی که قرار بود پیامک ارسالی به سامانه ۱۹۵ برای رسیدگی به شکایات پیامکهای تبلیغاتی رایگان باشد، کاربران اعلام کردند که هزینهای برایشان لحاظ شده است.
در راستای کسر هزینهی ارسال پیامک به سامانهی ۱۹۵ برای رسیدگی به شکایات پیامکهای تبلیغاتی، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به هزینه دریافت شده از کاربران نوشت:
گزارشی از دوستان درخصوص اخذ هزینه از پیامکهای ارسالی به شماره ۱۹۵ دریافت کردم و پس از بررسی متوجه صحت گزارش شدم. متاسفانه به دلیل پیکرهبندی اشتباه در سامانه این هزینه کسر میشد.
به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بنابر اعلام اپراتورهای اول و دوم، از ساعت ۲۳ شب گذشته این ایراد برطرف شده و هزینههای کسر شده نیز طی چند روز آینده عودت داده خواهد شد. ایراد در اپراتور سوم هم تا فردا (شنبه) حل میشود.
آذری جهرمی با قدردانی از مردمی که پیگیر بودند و اشکال موجود را منعکس کردند، گفت:
اکنون ۴۰ هزار پیامک به این سامانه واصل شده است که نیمی از آن بهصورت صحیح ارسال شده و از مجموع گزارشهای دریافتی نیز، سیمکارتهای مزاحم بسیاری شناسایی و مسدود شده است.
وی همچنین اعلام کرد که جزئیات آماری به زودی از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام خواهد شد. به گفتهی جهرمی، فاز اول این سامانه برای پیامکهای ارسالی از طریق شمارههای همراه بود که به زودی قابلیت دریافت گزارش برای شمارههای ثابت و شمارههای مراکز ارسال پیامک فعال خواهد شد.
نظرات کاربران