پیام رسان ژاپنی Line در پی رودررویی با Uber است. این پیام رسان سرویسی در توکیو راه اندازی کرده که قصد دارد آن را در سایر نقاط نیز گسترش دهد.
این سرویس تاکسی از طریق اپلیکیشن لاین در دسترس قرار می گیرد تا رانندگان و تاکسی هایی که با بزرگترین شرکت تاکسیرانی ژاپن (Nihon Kotsu) کار می کنند بتوانند از آن بهره ببرند. شرکت کوتسو بیش از ۳۰۰۰ تاکسی در توکیو دارد و در مجموع ۲۳۰۰۰ وسیله نقلیه در شبکه آن در کل ژاپن سرویس دهی می کنند. در این همکاری لاین عملیات پرداخت را برعهده می گیرد که بر پایه پلتفرم پرداخت جدید این شرکت کار می کند.
رقیب اصلی لاین در ژاپن اوبر است. علاوه بر اوبر، سرویس تاکسیاب بریتانیایی یعنی Hailo نیز در ژاپن فعال است. سایت TechInAsia در مقایسه سرویس تاکسی لاین و اوبر، لاین را در در پوشش دهی و زمان انتظار کمتر برای گرفتن تاکسی در مرکز توکیو بهتر عنوان کرده است.
راه اندازی چنین سرویسی برای یک اپلیکیشن پیام رسان از شوق و اشتیاق صاحبان آن برای گسترش و رشد بیشتر این اپ خبر می دهند. در حال حاضر لاین مانند واتزاپ، کاکائوتاک و کیک ده ها میلیون کاربر دارد. در آخرین گزارش این شرکت که در ماه اکتبر سال گذشته میلادی منتشر شد لاین اعلام کرد ماهانه ۱۷۰ میلیون کاربر فعال دارد.
به هر حال اپلیکیشن لاین که چهار ساله شده با سرعتی چشمگیر در مسیر پیشرفت است و قصد دارد با گسترش پلتفرم خود نیز بخش هایی مانند بازی ها، آنتی ویروس، ابزارهای کشیدن نقاشی، اپلیکیشن دوربین و البته Line Pay درآمدهای جانبی برای خود ایجاد کند. اضافه کردن این اپلیکیشن ها و خدمات در حاشیه یک سرویس پیامرسان رایگان استراتژی مثبت و تاثیرگذاری به حساب می آید. اما آیا یک سرویس پیام رسان می تواند با غولی همچون اوبر رقابت کند؟
نظرات کاربران