۰

«سرورهای مناسب نرم افزار مالی

بازدید 87

‌انتخاب سرور مناسب برای نرم افزار مالی و حسابداری به عوامل مختلفی مانند تعداد کاربران، حجم اطلاعات، نوع نرم افزار و بودجه شما بستگی دارد. هنگامی که صحبت از انتخاب و خریداری سرور مناسب نرم افزار مالی و حسابداری به میان می‌آید بهتر است به یکسری نکات کلیدی دقت کنید تا انتخاب درستی را انجام دهید.

اولین مورد پردازنده است. پردازنده‌های Intel Xeon برای امور مالی و حسابداری ایده‌آل هستند. مورد بعد فضای ذخیره سازی است. این موضوع به حجم اطلاعات شما بستگی دارد. پیشنهاد ما این است که از حافظه‌های SSD برای سرعت بخشیدن به فرآیند خواندن و نوشتن اطلاعات استفاده کنید و پشتیبان گیری منظم از اطلاعات را فراموش نکنید. نکته دیگری که نباید از آن غافل شوید انتخاب سیستم عامل مناسب است که توانایی پشتیبانی از نرم‌افزارهای حسابداری را داشته باشد. سیستم عامل ویندوز سرور مایکروسافت یک انتخاب خود در این زمینه هستند. اگر می‌خواهید بدانید چه فاکتورهای دیگری را باید برای انتخاب سرور مناسب نرم افزارهای مالی در نظر بگیرید، تا پایان همراه ما باشید.

سرور های نسل ۱۰ مناسب نرم افزار مالی

هنگامی که صحبت از انتخاب سرور برای انجام محاسبات مالی و نصب نرم‌افزارهای آن به میان می‌آید با طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها روبرو هستیم. این انتخاب‌ها برندهای مختلف مثل اچ پی، دل، لنوو، ایسوس، ازرک و … را شامل می‌شوند. با این‌حال، سرورهای نسل دهم اچ پی یک انتخاب خوب در این زمینه هستند.

سرور DL380 Gen10 Plus

سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 Plus یک انتخاب خوب برای نرم افزارهای مالی است که توانایی پشتیبانی از چند ترابایت حافظه اصلی و چندصد ترابایت حافظه جانبی را دارد. یک سرور قدرتمند که توانایی پشتیبانی از پیچیده‌ترین نرم‌افزارهای محاسباتی را دارد و از توسعه‌پذیری و مقیاس‌پذیری به شکل خوبی پشتیبانی می‌کند.

این سرور دو یونیتی و دو سوکتی از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل سوم زئون اینتل که ۴۰ هسته پردازشی به ازای نصب هر پردازنده مرکزی ارائه می‌کنند، پشتیبانی می‌کند. بنابراین، اگر دو پردازنده مرکزی مدل پلاتینیوم (مدل پلاتینیوم ۸۳۸۰) روی آن نصب کنید به ۸۰ هسته پردازشی دسترسی خواهید داشت.

همچنین، امکان نصب ۸ ترابایت حافظه اصلی با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز را از طریق ۳۲ ماژول رم دارد. یکی از ویژگی‌های شاخص محصول فوق پشتیبانی از شکا‌ف‌های گسترشی PCIe Gen4 است که عملیات ورودی و خروجی را با سرعت زیادی انجام می‌دهند. این سرور از انواع مختلف کنترلرهای سه‌گانهNVMe ،SAS و SATA پشتیبانی می‌کند، بنابراین، کارشناسان شبکه می‌توانند ترکیبی از هارد دیسک‌ها و حافظه‌‌های حالت جامد SFF یا LFF را روی آن نصب کنند.

سرور DL380 gen10

اگر به دنبال خرید سروری با توانایی انجام محاسبات در سریع‌ترین زمان هستید، سرور DL380 gen10 یکی از گزینه‌های خوب برای استقرار در واحد مالی است. یک سرور دو یونیتی که از دو پردازنده مرکزی نسل اول و دوم زئون اینتل پشتیبانی می‌کند تا مشکلی از بابت پردازش تراکنش‌ها وجود نداشته باشد. برای مشاهده ویژگی‌ها و مشخصات این محصول می‌توانید به لینک https://falnic.com/shop/p/hp-dl380-gen10-server  مراجعه کنید.

این سرور از ۳ ترابایت حافظه اصلی از طریق ۲۴ اسلات DIMM پشتیبانی می‌کند تا امکان نصب حافظه‌های اصلی DDR4 با فرکانس ۲۹۳۳ مگاهرتز وجود داشته باشد. در صورتی که تمایل به نصب ۳ ترابایت حافظه اصلی دارید، باید از هر دو سوکت پردازنده استفاده کنید، زیرا هر پردازنده از ۱۲ اسلات DIMM پشتیبانی می‌کند.

نکته جالب توجه دیگری که در ارتباط با سرور فوق وجود دارد، توانایی آن در پشتیبانی از حافظه‌های آپتین پایدار اینتل سری ۱۰۰ است. اگر در نظر دارید از حافظه‌های فوق استفاده کنید دقت کنید که حافظه‌های فوق تنها از نسل دوم به بعد پردازنده‌های مقیاس‌پذیر زئون اینتل پشتیبانی می‌شوند. این سرور نیز همانند بردار بزرگ‌تر خود در قالب شاسی‌هایSFF و LFF به بازار عرضه شده‌است و امکان نصب ۲۰ درایو NVMe روی آن وجود دارد.

 

سرور hp

 

سرور DL360 Gen10

سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 یکی دیگر از سرورهای مناسب برای استقرار در بخش امور مالی و حسابداری است که در مقایسه با سرورهای DL380 Gen10 قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد. این سرور یک یونیتی توانایی پشتیبانی از دو پردازنده‌ مقیاس پذیر زئون اینتل نسل اول و دوم را دارد.

این سرور توانایی پشتیبانی از ۳ ترابایت حافظه DDR4 با فرکانس ۲۹۳۳ مگاهرتز را از طریق ۲۴ اسلات DIMM دارد و سازمان‌ها می‌توانند از رسانه‌های ذخیره‌ساز NVMe روی این سرور استفاده کنند تا سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. ترکیب این عوامل باعث شده محصول فوق به گزینه مناسبی برای استقرار در بخش مالی تبدیل شود. این سرور نیز مانند دیگر مدل‌ها در دو شاسی LFF و SFF به بازار عرضه شده که ویژگی‌های سخت‌افزاری یکسانی دارند، اما تفاوت اصلی آن‌ها نوع پشتیبانی از حافظه‌های جانبی است.

سرور ML350 gen10

اگر به دنبال سروری هستید که امکان استفاده از آن بدون نیاز به استقرار در رک وجود داشته باشد و به نیازهای بخش حسابداری و مالی بدون مشکل پاسخ دهد، HPE ProLiant ML350 Gen10 گزینه‌ای است که به آن نیاز دارید. یک سرور تاور که توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های نسل اول و دوم زئون اینتل را دارد و امکان نصب دیسک‌های ۲٫۵ و ۳٫۵ اینچی مبتنی بر رابط‌های SATA و SAS روی آن وجود دارد. این سرور چهار یونیتی به سازمان‌ها اجازه نصب دو پردازنده را می‌دهد که به ازای هر پردازنده به ۲۸ هسته پردازشی دسترسی خواهند داشت. همچنین، توانایی پشتیبانی از ۳ ترابایت حافظه اصلی از طریق ۲۴ ماژول DIMM دارد.

در نهایت باید به مقوله امنیت اشاره داشته باشیم که اچ پی در این زمینه سخت‌گیری خاصی دارد و سفت‌افزار سرورها را به گونه‌ای طراحی کرده است که به طور پیوسته فایل‌های اجرایی و کلیدی آن‌ها توسط مکانمیز‌های امنیتی مورد بررسی قرار می‌گیرند و هر زمان نشانه‌ای مبنی بر تغییر امضای دیجیتال فایل‌های شناسایی شود، این مورد را به کارشناسان شبکه اطلاع می‌دهند تا مسئله را به سرعت رسیدگی کنند. اگر به دنبال سرور قدرتمند، قابل اعتماد و امن برای انجام محاسبات مالی هستید، سرورهای نسل دهم HP گزینه‌ای عالی به شمار می‌روند.

هنگامی که صحبت از انتخاب سرور مناسب جهت نرم افزارهای مالی و حسابداری به میان می‌آید باید به این نکته اشاره داشته باشیم که سرورهای یاد شده به دلیل پشتیبانی از پردازنده‌های زئون اینتل، عملکرد بالایی در زمینه پاسخ‌گویی به نیازهای بخش مالی دارند. همچنین، به لطف پشتیبانی از ظرفیت‌های بالای ذخیره‌سازی جانبی مشکلی از بابت میزبانی حجم زیادی از تراکنش‌های مالی ندارند. هنگامی خریدن سرورهای نسل دهم برای امور مالی، یکسری نکات وجود دارد که باید به آن‌ها دقت کنید. اولین مورد عملکرد و کارایی موردنظر است که از طریق انتخاب و نصب پردازنده‌های درست به دست می‌آید. توجه داشته باشید که انتخاب صحیح پردازنده نقش مهمی بر عملکرد دیگر مولفه‌های سخت‌افزاری دارد. مورد بعد در ارتباط با قابلیت ارتقا و مقیاس‌پذیری است. خوشبختانه همه سرورهای اچ پی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مقیاس‌پذیر هستند، در نتیجه متناسب با نیازها، امکان نصب مولفه‌های سخت‌افزاری قدرتمند روی آن‌ها وجود دارد.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.