شاپرک با انتشار نامهای از پرداختیارها خواست در اولین فرصت از دامنه دات کام به دامنه دات آی آر بروند. این تصمیم شاپرک، با شوک کسبوکارهای حوزه پرداختیاری همراه شد. از سویی دیگر رئیس هیئتمدیره انجمن فینتک به دیجیاتو اعلام کرد پرداختیارها بعید است که چنین تصمیمی را اجرایی کنند.صبح روز یکشنبه، ۲۷ آذرماه، شاپرک در نامهای به شرکتهای پرداختیار اعلام کرد که با توجه به احتمال مسدودشدن دامنههای دات کام، پرداختیارها تا ۳ دی فرصت دارند سایت خود را به دامنه ir منتقل کرده و نتیجه را به شاپرک اعلام کنند.
این اولینبار نیست که شاپرک با اقدامی ناگهانی، سعی در تعیین تکلیف مسیر فعالیت پرداختیارها دارد. مشخصترین نوع این تصمیمات پیش از این درباره اینماد اجباری شکل گرفت که همچنان هم پروندهاش باز است و کسبوکارها را دچار چالش کرده.دخالت در انتخاب دامنه فعالیت یک کسبوکار به نظر فراتر از مسئولیتهای رگولاتوری است؛ کمااینکه انتخاب نام کسبوکار و بیزینس مدل آن هم از سوی نهادهای رگولاتوری نباید انجام شود. در همین شرایط شاهد دعوت از پلتفرمهای پیامرسان بینالمللی مثل اینستاگرام و واتساپ به داخل کشور هستیم. آیا قرار است رگولاتور در این بخش هم تصمیمگیری و یا به بیان روشنتر، اعمال سلیقه کند.
نظرات کاربران