۰

آغاز اقدامات وزارت ارتباطات برای توسعه شبکه و رفع کندی اینترنت

بازدید 1202

پس از اظهارات روز گذشته مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کنندگان سازمان تنظیم مقررات مبنی بر اینکه اپراتورها در بحث تامین اینترنت بالاتر از تعهداتشان عمل کرده اند، حالا رییس این سازمان به صحبتهای همکار خود واکنش نشان داده است. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پیرو شکایت‌های مطرح شده درباره کندی اینترنت، مقرر شد که در اسرع وقت هم اپراتورها به ویژه شرکت مخابرات ایران و هم شرکت ارتباطات زیر ساخت نسبت به توسعه‌های لازم اقدام کنند. وی تاکید کرد که صحبت های قره‌داغی بر مبنای گزارش شش ماه اول سال ۱۴۰۰ استخراجی از سامانه ۱۹۵بوده است.

روز گذشته خبری در رسانه‌ها از قول مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در خصوص عدم وجود مشکل کندی اینترنت در سطح کشور و ایفای تعهدات از سوی اپراتورها منتشر شد. «حسین فلاح جوشقانی» رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت و گو با ایرنا، پیرو این خبر اعلام کرد: این گزارش بر مبنای اطلاعات و گزارشات ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ استخراجی از سامانه ۱۹۵ بوده است.

وی افزود: با آغاز سال تحصیلی جدید از مهر ماه و برگزاری اغلب کلاس‌های دانشجویان و دانش آموزان به صورت مجازی میزان و حجم استفاده از اینترنت به صورت قابل توجهی افزایش یافته است که این امر موجب کندی سرعت اینترنت در برخی نقاط و در ساعات پیک استفاده شد.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: این شلوغی در ساعات پیک در نهایت باعث نارضایتی برخی از مشترکین شد. به منظور بررسی و رفع این مشکل بلافاصله با دستور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات جلساتی طی هفته گذشته با حضور همه عوامل مرتبط با تامین و توزیع اینترنت از جمله شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران، شرکت‌های سیار و شرکت‌های دارای پروانه ارتباطات ثابت ( FCP) برگزار و تدابیر لازم برای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت اتخاذ شد.

فلاح خاطرنشان کرد: بر این اساس نقاط دارای مشکل در شبکه، هم در اپراتورها و هم در شرکت ارتباطات زیرساخت شناسایی و مقرر شد که در اسرع وقت هم اپراتورها به ویژه شرکت مخابرات ایران و هم شرکت ارتباطات زیر ساخت نسبت به توسعه‌های لازم اقدام کنند و سازمان تنظیم هم مسئول پیگیری موضوع تا انجام کامل اقدامات خواهد بود.امیدواریم که با انجام این اقدامات، مشکل کندی اینترنت در ساعات پیک در برخی نقاط کشور حل و رضایت مردم حاصل شود.

روز گذشته خبری مبنی بر تلاش نافرجام وزیر ارتباطات برای اصلاح خدمت رسانی به مردم منتشر شد. در این خبر پیمان قره‌داغی مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری پیرامون دستور وزیر ارتباطات برای بررسی فوری دلیل کندی شبکه در ساعات پیک، گفت: طبق بررسی‌ها در شهرهای مختلف، اپراتورها بالاتر از تعهدات‌شان عمل کرده‌اند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.