رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران از اتصال سازمان آتشنشانی به سرویس موقعیتیابی در یک ماه آینده خبر داد. محمد فرجود، رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران با اعلام این خبر در حاشیه مراسم رونمایی از مرکز تماس جدید سازمان فناوری اطلاعات گفت: «از دو روز پیش امکان دسترسی به سرویس موقعیتیابی تماس گیرنده از طریق تلفنثابت و همراه به سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران فراهم شده که قرا است در گام اول آتشنشانی به این سرویس متصل شود.»
به گفته وی این موضوع به نیروهای امدادی در مواقع بحران و اضطراری برای پیدا کردن موقعیتهای افراد یا در زمانی که کودکان با آنها تماس میگیرند کمک قابل توجهای خواهد کرد. آنطور که فرجود در این جلسه اعلام کرد این سرویس یکی از زیرمجموعههای سرویس دولت الکترونیکی است و اتصال شهرداری به سرویس موقعیتیابی از طریق شبکه تبادل اطلاعات یا همان GSB برقرار خواهد شد.
هوشمندسازی مرکز تماس جدید شهرداری تهران
مرکز تماس جدید سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران از اسفند ماه سال ۹۶ افتتاح شده و به گفته سعید زیدآبادی نژاد، سرپرست اداره میز خدمت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری، تماسهای شهروندان از سال گذشته به این مرکز رشدی ۳۰ درصدی داشته است.
زیدآبادینژاد با اشاره به هوشمندسازی این سامانه گفت: «اگر افراد با شماره تماسی که در سامانه «تهران من» ثبت کردند با این مرکز تماس بگیرند، اپراتور به پورتال آنها در سامانه متصل و اطلاعات آنها را در اختیار خواهد داشت.» او در ادامه افزود: «تیرماه امسال ۲۳ هزار تماس ورودی با مرکز تهران من صورت گرفته و این مرکز در آن زمان توان پاسخگویی نیمی از این تماسها را داشته و این توان در حال حاضر به ۷۵ درصد رسیده است.»
همچنین در مورد هوشمندسازی مرکز تماس جدید سازمان فاوا شهرداری، رئیس این سازمان اعلام کرد: «اپراتورهای این مرکز برای پاسخگویی بهتر به اطلاعات به ۲۰ سامانه دسترسی دارند که برخی از آنها سامانههای شهرداری نیستند به همین دلیل این اتصال کار آسانی نبود و این مساله یکی از تفاوتهای مرکز تماس جدید با دیگر مرک تماسهای شهرداری است.»
محسن پورسیدآقایی، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران هم در این مراسم خواستار اختصاص یک اپراتور خاص برای پاسخگویی به هر شهروند برای مرکز تماس جدید سامانه «تهران من» شد.
نظرات کاربران