فروشگاه های مختلف برای برندها همواره مفید بوده اند و این بار نیز شاهد رکوردی جدید برای آمار دانلود اپلیکیشن موبایل بودیم.بر اساس گزارش App Annie در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ آمار دانلود اپلیکیشن موبایل روی پلتفرم های آی او اس و اندروید حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده و به بالاترین حد خود، یعنی رقم ۲۷٫۵ میلیون بار رسیده که رکوردی جذاب برای آن به حساب می آید. آمار درآمد توسعه دهندگان از این فروشگاه ها نیز با رشد ۲۲ درصدی به ۱۸٫۴ میلیارد دلار رسیده است.
بد نیست بدانید که این آمار تنها به اولین بار دانلود اپلیکیشن ها اختصاص دارد و App Annie روند آپدیت شدن یا نصب دوباره آنها را وارد محاسبات خود نمی کند. این بدان معناست که اگر شخصی یک اپلیکیشن را روی گوشی جدید خود مجددا دانلود کند، این موضوع در تعداد دفعات دانلود آن به حساب نمی آید.
شایان ذکر است که آمار درآمد توسعه دهندگان که ۱۸٫۴ میلیارد دلار اعلام شده نیز مطمئنا بیشتر از آن است. چرا که App Annie تنها سود حاصل از خرید اپلیکیشن، خرید درون برنامه ای و اشتراک آنها را به حساب آورده و این در حالی است که درآمد حاصل از تبلیغات درون برنامه ای و خرید هایی که درون اپلیکیشن های مختلف (برنامه های فروشگاهی) انجام می شود یا پول هایی که در فروشگاه های مجازی اندروید جابجا می شود، محاسبه نشده است.
این اولین باری نیست که App Annie گزارش آمار دانلود اپلیکیشن موبایل و هزینه هایی که در قبال آنها به دست آمده را اعلام می کند.
در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ نیز فروشگاه های اپلیکیشن رکورد جدیدی را برای آمار دانلود و فروش به ثبت رساندند. مخصوصا فروشگاه گوگل پلی که بالاترین آمار دانلود خود از بدو تأسیس را در این فاصله زمانی شاهد بود.
این بار App Annie به تأثیر کشورهای هند، اندونزی و برزیل در رشد گوگل پلی و آمریکا، روسیه و ترکیه در بالا رفتن آمار اپ استور اپل اشاره کرده است.
فروشگاه گوگل هر سال با افزایش ۲۵ درصدی در زمینه فروش اپلیکیشن روبرو شده و این در حالی است که اپل نرخ رشد ۲۰ درصدی را به خود می بیند. بد نیست بدانید که با این وجود، آمار پرداخت های دلاری در فروشگاه اپل بیشتر از رقیب خود است.
در متن این گزارش آمده است که موزیک و اپلیکیشن های سرگرمی، تأثیر زیادی روی افزایش رشدفروشگاه گوگل داشته و این موضوع به دلیل بیشتر شدن برنامه ها در این حوزه اتفاق افتاده است. در این زمینه می توان به Netflix اشاره کرد که به عنوان برترین اپلیکیشن سال ۲۰۱۷ انتخاب شد.
اما برای فروشگاه اپلیکیشن اپل، بالا رفتن آمار به دلیل اشتراک کاربران در برنامه های حوزه سلامت و ورزش اتفاق افتاده است. این موضوع به ترتیب در کشورهای آمریکا، انگلستان و آلمان در بالاترین حد خود بوده است.
فروشگاه های اپلیکیشن گوگل و اپل در پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ روی هم رفته ۶٫۲ میلیون برنامه را در خود جای داده اند و آمار دانلود بازی ها بیشتر از سایر اپلیکیشن ها گزارش شده است.
App Annie در ادامه به این موضوع اشاره کرد که درصد رشد اپلیکیشن های فروشگاهی هر ساله به سمت جلو پیش می رود.
نظرات کاربران