سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه ارزیابی رضایتمندی مشترکان سرویسهای فناوری اطلاعات از جمله اینترنت را راهاندازی کرد.سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ارزیابی دقیقتر اپراتورهای ارائهدهنده خدمات در بخش فناوری اطلاعات، اقدام به راهاندازی سامانهی ارزیابی رضایتمندی مشترکان سرویسهای فناوری اطلاعات از جمله اینترنت پرسرعت کرد.
حسین فلاح جوشقانی، معاون رگولاتوری درباره این موضوع گفت: «سامانهی ارزیابی رضایتمندی مشترکان سرویسهای فناوری اطلاعات با هدف نظارت مطلوبتر بر کیفیت سرویسدهی اپراتورها راهاندازی شده است. در این سامانه اپراتورها بر اساس شاخصهای کیفیت سرویس، تعرفه، سرعت، رسیدگی به شکایات، پشتیبانی و وفاداری مشترک بهصورت مکانیزه ارزیابی میشود».
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیح داد: «در هر دوره ارزیابی بهصورت تصادفی به ۴۰۰ هزار مشترک سرویسهای فناوری اطلاعات از طریق پست الکترونیکی یا پیامک، کد چهاررقمی از سوی سامانه ارسال میشود و مشترکان این سرویسها میتوانند با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به آدرس www.cra.ir، منوی ارزیابی میزان رضایتمندی کاربران حوزه سرویسهای فناوری اطلاعات یا آدرس الکترونیکی itmon.cra.ir، با ورود کد چهاررقمی در نظرسنجی شرکت کنند.»
فلاح جوشقانی افزود: «همچنین بهصورت همزمان، ارزیابی اپراتورها بهصورت نظرسنجی تلفنی مشترکان نیز انجام میشود. نتایج این ارزیابیها پس از پایان هر دوره بهصورت عمومی اطلاعرسانی میشود.»
نظرات کاربران