۰

چه کسانی کارت هوشمند ملی می‌گیرند؟

بازدید 2501

کارت هوشمند ملی

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ثبت احوال کشور گفت: از آنجا که اعلام فراخوان برای ثبت‌نام و دریافت کارت هوشمند ملی موجب زحمت و مشقت هموطنان می‌شود، فراخوان عمومی داده نشده است.
مهدی تدین با بیان اینکه صدور کارت هوشمند ملی برای هموطنان در یک دوره پنج ساله در نظر گرفته شده است تا زحمت و مشقتی برای هموطنان در ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی ایجاد نشود، گفت: تنها افرادی که برای اولین بار کارت ملی تقاضا می‌کنند، شامل افرادی که به ۱۵ سال رسیده‌اند و یا تاکنون کارت ملی دریافت نکرده‌اند می‌توانندبا مراجعه به سایت WWW.NCR.IR نسبت به پیش ثبت نام اقدام و کد رهگیری دریافت کنند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور افزود: علاوه بر افرادی که برای اولین بار کارت دریافت می‌کنند، افرادی که تغییراتی در اسناد هویتی آنها بنا به درخواستشان و از طریق مراجع ذیربط و ذیصلاح اعلام می‌شود برای دریافت کارت هوشمند ملی با مشخصات اصلاح شده می‌توانند اقدام کنند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل، همچنین با بیان اینکه برای ثبت نام تا دریافت کارت هوشمند ملی سه مرحله پیش بینی شده است که شامل مرحله درخواست_ ثبت نام _ دریافت و فعال سازی کارت است، افزود: در مرحله اول که مرحله درخواست است افراد با استفاده از یک رایانه شخصی و از طریق اینترنت باید ابتدا به سایت WWW.NCR.IR مراجعه و فرم پیش ثبت نام را تکمیل و کدرهگیری دریافت کنند.
تدین افزود: متقاضی بعد از گذشت ۲۴ ساعت مجددا به همان سایت مراجعه و با استفاده از کدرهگیری از نتیجه پیش ثبت نام خود آگاه می‌شود که در این مرحله برای انتخاب نزدیکترین مرکز ثبت نام و دریافت نوبت و زمان مراجعه به آن مرکز راهنمایی می‌شود.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور مرحله دوم که مرحله ثبت نام است را چنین توضیح داد: متقاضی به مرکزی که در مرحله اول انتخاب کرده است مراجعه کرده و بایستی مدارک و مستندات مورد نیاز که شامل شناسنامه و فایل عکس است را همراه داشته باشد تا توسط مسئول ثبت نام مدارک و مستندات متقاضی با اطلاعات ثبت شده در فرم الکترونیکی پیش ثبت نام مطابقت داده شده و فیش پرداختی کارت هوشمند ملی (به حساب دولتی تعیین شده بانک مرکزی واریزی به خزانه داری کل کشور ) را ارائه دهد.
وی گفت: در مرحله سوم نیز علاوه بر مستندات و مدارک و فیش بانکی، عکس و اطلاعات بیومتریک شامل اثر انگشتان دست، دریافت و سپس اداره ثبت احوال تحویل دهنده کارت هوشمند ملی را به متقاضی اعلام می‌نماید.
تدین گفت: در مرحله سوم فرایند صدور کارت هوشمند ملی، متقاضی با وارد کردن کدرهگیری در همان سایت از آمادگی کارت هوشمند ملی خود مطلع شده و با مراجعه به اداره مربوطه، کارت هوشمند را دریافت و در همان محل نسبت به فعال سازی آن با راهنمایی مسئول مربوطه اقدام نماید.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل یادآور شد: پروژه کارت هوشمند ملی یکی از پروژه‌های بزرگ فناوری اطلاعات در کشور است و کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به دولت الکترونیک، می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم شود که این امور می‌توانند نقش به سزایی در پویایی اقتصاد داشته باشد.
وی افزود: کارت ملی هوشمند با ارائه ۳ کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از کارت به عنوان یک ابزار چند کاره استفاده کرد و همچنین امکان جعل آن وجود ندارد.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: اطلاعات روی کارت همان اطلاعات هویتی است که بر روی کارت ملی‌های فعلی موجود می‌باشد اما اطلاعات درون حافظه کارت برخی اطلاعات همانند اطلاعات شناسنامه‌ای، گروه خونی و یا تغییرات درون شناسنامه می‌باشد و همچنین اطلاعاتی که طبق آیین‌نامه هیئت محترم وزیران تکلیف شده است در کارت هوشمند ملی قرار می‌گیرد شامل سوابق تحصیلی، گروه خونی، اطلاعات شغلی افراد و غیره می‌باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.