۰

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را برای آیفون ۶اس

بازدید 1245

gsmarena_001

همان‌طور که می‌دانید اپل سال‌هاست که بر روی سنسور ۸ مگاپیکسلی برای دوربین آیفون اصرار دارد و نتیجه آن هم برای اکثر کاربران مثبت بوده است. اما حالا منبع جدیدی تأیید کرده که اپل سرانجام قصد دارد در آیفون بعدی از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بهره ببرد.

اپل ۵ سال پیاپی است که از سنسورهای ۸ مگاپیکسلی در آیفون استفاده می‌کند؛ بله از آیفون ۴! استفاده از یک سنسور با مگاپیکسل پایین‌تر نسبت به رقبا مزایا و معایب خودش را دارد. بزرگ‌ترین مزیت استفاده از مگاپیکسل پایین‌تر امکان بزرگ‌تر کردن اندازه پیکسل‌ها و در نتیجه عملکرد بهتر در نور کم و نویز به مراتب پایین‌تر در برش‌های ۱۰۰ درصدی تصاویر است. همان‌طور که می‌دانید آیفون ۶ با وجود عمر بیشتر نسبت به گلکسی اس ۶ و جی ۴ تصاویری تقریباً به همان خوبی را ثبت می‌کند. اما دلیل کوچ اپل به مگاپیکسل بالاتر چیست؟

واضح‌ترین مزیت استفاده از مگاپیکسل بالاتر تصاویر بزرگ‌تری است که هم برای چاپ مناسب‌تر هستند و هم جزئیات بیشتری را ثبت خواهند کرد. اما ظاهراً دلیل اصلی چیز دیگری است. به گزارش HIS Technology اپل اندازه ماژول دوربین را ثابت نگه خواهد داشت تا تغییرات در لنز و سایر المان‌ها به حداقل برسد و از این رو اندازه پیکسل‌ها کوچک‌تر از آیفون ۶ و ۶ پلاس خواهد بود. ظاهراً دلیل اصلی استفاده از سنسور جدید امکان فیلم‌برداری ۴K یا همان ۲۱۶۰p است که حالا تمامی گوشی‌های پرچم‌دار برخلاف آیفون ۶ از آن پشتیبانی می‌کنند.

درست است که حتی آیفون ۶ پلاس نیز وضوح صفحه‌نمایشی برابر با ۱۰۸۰p دارد اما برای افرادی که از یک تلویزیون اولترا اچ‌دی استفاده می‌کنند و یا با ویرایش ویدئو سر و کار دارند وضوح ۲۱۶۰p می‌تواند مفید باشد. همان‌طور که می‌دانید اپل اجازه تغییر وضوح ویدئو را برای فیلمبرداری فراهم نمی‌کند و امیدواریم این موضوع در آیفون ۶اس تغییر کند چرا که ویدئوهای ۲۱۶۰p حجم بسیار زیادی را اشغال می‌کنند.

به‌هرحال از آن‌جا که دوربین آیفون همواره جزو بهترین‌ها بوده است تقریباً شکی نداریم که اپل می‌تواند رقبای خود را یک‌بار دیگر با آیفون یا آیفون‌های جدیدش به چالش بکشد.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.