۰

ربات های انسان نما در هتلی در ژاپن

بازدید 1409

 

xhen-na-hotel-lede.jpg.pagespeed.ic.8D0ip2INeA

اگر قصد عزیمت به ژاپن را دارید توصیه می کنیم که این مطلب را حتما بخوانید چراکه قرار است در جولای امسال (تیرماه ۱۳۹۴) هتلی بسیار پیشرفته به نام هن-نا (Henn-na) در این کشور افتتاح شود که ۱۰ خدمه ربات دارد و از این تعداد سه تای آنها چند زبانه هستند.

شرکت سازنده این ربات ها به نام کوکورو آنها را «اکتروید» می نامد و آنطور که مدیران هتل گفته اند قرار است که از این خدمه در بخش پذیرش هتل استفاده شود.نکته جالب توجه در مورد اکترویدها این است که توانایی برقراری ارتباط چشمی را هم دارند و حتی قادرند که به زبان اندام واکنش نشان دهند که این مسأله درک خواسته های میهمانان و فرایند برقراری ارتباط را برایشان ساده تر خواهد کرد.

پس از تکمیل فرایند پذیرش و پر کردن فرم های مورد نیاز، یک ربات صنعتی بار و بنه شما را برداشته و به سمت اتاق تان خواهد برد.باقی ربات های به خدمت گرفته شده در این هتل نیز انجام امور دیگری چون درست کردن قهوه، مرتب کردن اتاق یا تحویل لباس ها به خشکشویی را بر عهده دارند.

اما همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد، هتل مورد بحث از لحاظ به کار گیری فناوری بسیار پیشرفته است. برای نمونه درب اتاق های آن به نوعی فناوری تشخیص چهره مجهز شده اند و تنها پس از شناسایی میهمان باز خواهند شد.

علاوه بر این، سیستم دیگری نیز در داخل اتاق های آن تعبیه شده که حرارت بدن را تشخیص داده و مطابق با آن، دمای اتاق را تنظیم می کند. میهمانان این هتل همچنین می توانند با استفاده از تبلت هایی که برایشان در نظر گرفته شده درخواست دریافت سرویس نمایند.

در هتل هن-نا (هن به معنای «عجیب» یا «تغییر» است) از انرژی خورشیدی و دیگر روش های صرفه جویانه در مصرف انرژی بهره گرفته شده تا هزینه ها، هم برای هتل و هم میهمانان آن پایین بیاید.گفتنی است که هن-نا در منطقه Huis Ten Bosch قرار دارد که در واقع پارکی شبیه به کشور هلند است. همچنین بنای آن تنها ۷۲ اتاق دارد و به همین دلیل آنها که علاقمند به اقامت در هن -نا (به خصوص در زمان تعطیلات هستند) باید کمی زودتر از هتل های معمولی اتاق خود را رزرو نمایند.

قیمت اتاق های یک تخته این هتل از ۶۰ دلار شروع می شود و بالاترین مبلغ نیز برای اتاق های سه تخته دریافت می گردد که رقمی برابر با ۱۵۳ دلار است.

در سال ۲۰۱۶، فاز دوم پروژه ساخت این هتل به اتمام خواهد رسید و آنطور که مدیران آن وعده داده اند ۷۲ اتاق دیگر هم به سازه آن افزوده می شود که به احتمال زیاد خدمه رباتی اش بیشتر خواهند بود.

جالب است بدانید برای آنها که دوست ندارند با ربات ها تعامل داشته باشند نیز تدابیری اندیشیده شده و علاوه بر این ۱۰ ربات، ۱۰ نیروی انسانی هم در آن خدمت خواهند کرد.

توسعه دهندگان این ربات ها ابراز امیدواری کرده اند که در آینده این خدمه غیر انسانی بتوانند ۹۰ درصد از امور روزانه هتل را به انجام برسانند و به علاوه در نظر دارند که ۱۰۰۰ هتل دیگر مانند این را در سراسر دنیا تأسیس نمایند.

 

hen-na-hotel01-1 (1) hen-na-hotel03-1 hen-na-hotel04-1 hen-na-hotel05-1 hen-na-hotel06-1

hen-na-hotel07-1

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.