از چهار روز پیش فروش تبلت N1 نوکیا در چین آغاز شده است. نوکیا در اولین مرحله از فروش خود به آمار جالب توجهی دست یافت. این کمپانی در مدت چهار دقیقه و دو ثانیه ۲۰٫۰۰۰ دستگاه از تبلت N1 به فروش رساند.
تبلت N1 نوکیا که با شباهت بسیاری به آیپد اپل روانهی بازار شده، از زمان معرفی تحسین بسیاری از کاربران را برانگیخت. حال این کمپانی برای فروش محصولات خود نیز از راهکار اپل چین یعنی شیائومی الهام گرفته و از روش فروش برقآسا استفاده میکند. دور دوم فروش تبلت نوکیا در چین سه روز دیگر آغاز خواهد شد. نوکیا تبلت خود را فعلا در بازار چین عرضه کرده و کاربران در سایر کشورها باید همچنان به انتظار بنشینند.
تبلت N1 نوکیا علاوه بر دست یافتن به فروش خوب در چین، در بنچمارکهای انجام شده نیز به رقم چشمگیری دست یافت. تبلت نوکیا موفق شده تا آیپد مینی ۳ را در بنچمارک انتوتو و جیافایکسبنچ پشت سر بگذارد.
N1 موفق شده تا در تست منهتن بنچمارک GFXBench، امتیاز ۵۸۹ فریم را از آن خود کند، در حالی که آیپد مینی ۳ اپل در همین تست ۵۵۳ فریم را کسب کرده است. در بنچمارک T-Rex، تبلت N1 و آیپد مینی ۳ به ترتیب امتیاز ۱٫۴۳۷ و ۱٫۲۷۱ را کسب کردهاند. در بنچمارک T-Rex Offscreen نیز N1 با کسب ۱٫۶۹۱ امتیاز آیپد مینی را با ۱٫۵۹۸ امتیاز پشت سرگذاشته است.
همانطور که در تصویر فوق نیز مشاهده میکنید، تبلت N1 نوکیا موفق شده به راحتی آیپد مینی ۳ را در بنچمارک انتوتو پشت سر بگذارد. تبلت N1 نوکیا از وجود اندروید آبنبات چوبی بهره میبرد و قیمت آن در بازار چین ۲۵۷ دلار تعیین شده است. قیمت نسخهی بینالمللی این دستگاه نیز حدود ۲۵۰ دلار خواهد بود. تبلت N1 از صفحهی نمایش ۷.۹ اینچی با رزولوشن ۲٫۴۸ در ۱٫۵۳۶، دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت و ۵ مگاپیکسل در جلو، دو گیگابایت حافظهی رم، ۳۲ گیگابایت حافظهی داخلی و تراشهی اینتل اتم Z3580 با پردازندهی چهار هستهای که فرکانس هستههای آن ۲.۳ گیگاهرتز است، بهره میبرد. ظرفیت باتری این تبلت نیز ۵٫۳۰۰ میلیآمپر ساعت است.
نظرات کاربران