یک سال پیش در همین ماه، هوندا از کانسپت سوخت هیدروژنی خود تحت عنوان FCEV Concept که بر اساس خودروی پیل سوختی FCX این کمپانی ساخته شد، رونمایی نمود. اخیرا در ژاپن، هوندا به معرفی یک نسخهی اصلاح شده از FCEV در قالب کانسپت FCV پرداخت.
مانند FCEV، خودروی FCV هم پیشرفتهای مهمی را نسبت به FCX شامل شده است. این پیشرفتها شامل، پیل سوختی ۳۳ درصد کوچکتر که دارای خروجی بیش از ۱۰۰ کیلووات (۱۳۴ اسببخار) و تراکم خروجی ۳٫۱kW/L میباشد، ۶۰ درصد بهتر از پیل سوختی خودروی FCX. علاوه بر این، تمامی قسمتهای پیشرانهی آن در زیر کاپوت ماشین واقع شدهاند که این عمل منجر به ایجاد فضای بیشتر در کابین خودرو خواهد شد که قادر به جای دادن پنج سرنشین برخلاف چهار سرنشین مدل FCX است.
درحالیکه FCEV بنا به گزارشها قادر به طی ۴۸۳ کیلومتر به ازای سوختگیری سه دقیقهای است، FCV با همین میزان سوخت میتواند ۷۰۰ کیلومتر را بپیماید. علاوه بر این، FCV با استفاده از نمونهی آزمایشی Honda Power Exporter (تصویر بالا) میتواند انرژی الکتریسیتهی خود را از پیل سوختی در زمان قطع برق تامین کند.
قرار است نمونهی تولیدی ساخته شده بر اساس FCEV/FCV از مارس ۲۰۱۶ در ژاپن و سپس در ایالات متحده و اروپا عرضه شود.
منبع : gizmag
نظرات کاربران