۰

نقش شبکه اجتماعی بر جهانی شدن چالش سطل آب یخ

بازدید 1386

چالش سطل آب یخ در تابستان امسال هیاهویی برپا کرده است. همه افراد معروف و غیر معروف برای گسترش و اطلاع رسانی در مورد بیماری ای ال اس و همچنین جمع آوری کمک مالی جهت تحقیق در باره این بیماری، فیلمی را در رساانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند که در آن یک سطل آب یخ را روی سر خود خالی می کنند و قبل از آن ۳ نفر را به این چالش دعوت می کنند.

f4b6dca0e2911082f0eb6e1df1a0e11d_L

انجمن خیریه ای ال اس توانست در طی چند هفته نزدیک به ۱۵٫۳ میلیون دلار کمک جمع آوری کند.

فیس بوک اعلام کرده است تنها در روز دوشنبه ۲۸ میلیون نفر با ارسال پیام ، کامنت یا لیک کردن به این گفتگو اضافه شده اند. این روند جهانی شده است به صورتی که رتبه اول آمریکا، دوم  استرالیا و سوم را نیوزلند به خود اختصاص داده است.

در روند جهانی شدن این چالش، نقش رسانه های اجتماعی بسیار پر رنگ است. زندگی روزمره ما با رسانه های اجتماعی گره خورده است به صورتی که انجمن های خیریه به دلیل سرعت بالای گسترش اخبار در رسانه های اجتماعی، برای اطلاع رسانی و جمع آوری کمک های مالی  به این نوع رسانه های جمعی روی آورده اند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.